sâmbătă, 1 august 2009

[Cronică film] Terminator Salvation - Delta Force 3?


Al 4lea film al seriei Termintor,dar nu si ultimul,imi aduce putin aminte de filmele din anii `80 care aveau ca subiect diverse razboaie locale.Aceasta idee mi-a fost indusa din pricina faptului ca din Rezistenta fac parte generali,caporali,capitati care dau ordine in stanga si in dreapta

In schimb,John Connor,salvatorul speciei umane,nu e nimic mai mult decat un simplu soldat.Asta m-a deranjat intr-o anumita masura,alaturi de faptul ca el nu apare foarte mult in film.

Actiunea filmului se concentreaza mai mult asupra lui Marcus,primul terminator.El este defapt jumatate om,jumatate masina si acum el trebuie sa decida daca sa urmeze ce ii spun sentimentele sau ce ii ordoneaza programul Skynet.

Imi place foarte mult cum au evoluat lucrurile care sunt prezentate in aceasta a 4-a parte a seriei : roboti uriasi gen transformers,terminatori motociclete,centre de concentrare unde sunt adunati oamenii si apoi ucizi [o fi nazist regizorul?].Singurul inconvenient e ca nu stiu sigur cum s-a ajuns in acest stadiu,fiind o gaura de aproximativ 15 ani,cronologic vorbind,intre acest film si precedentul sau.

Terminator Salvation s-a vrut la inceput un remake,dar de ce sa faca asta cand seria putea sa continue in voie?Asa am inteles eu.Oricum,mi-au placut trimiterile la celelalte filme : urmarirea de pe autostrada si lupta corp la corp cu un terminator intr-o fabrica sau oricum,un loc unde sunt multe flacari sau lava.Ce mi-a mai placut la acest film a fost ca a aparut si terminatorul original,Arnold S.Din pacate nu a aparut mai mult de 30 de secunde si nu a aparut chiar in persoana.Au folosit tehnica CGI ca sa ii puna chipul pe corpul unui atlet nu mai putin vanjos decat Arnold acum 30 de ani,care,coincidenta sau nu,e tot austriac.

Rolul lui John Connor devine mai important abia spre sfarsitul filmului,in acest timp,Marcus il cauta si protejeaza pe tatal lui John Connor,un pustan doar,care urmeaza sa fie trimis in trecut ca sa se poata intalni cu Sarah Connor si ulterior,sa determine mai mult sau mai putin nasterea liderului Rezistentei impotriva terminatorilor.Acest aspect a facut filmul mai putin inutil.

Regizorul McG a facut o treaba foarte buna angajandu-i pe tipii de la efectele speciale.Pe langa asta s-a mai ocupat si de latura romantica a filmului,in cazul in care mergeti cu o fata sa-l vedeti.Filmul nu a reusit sa sparga box-office-ul mondial.Acest lucru se poate observa.Abia daca a strans peste 361 de milioane de dolari.Bugetul a fost de 200.




2 comentarii:

  1. Am fost la premiera la cinema-ul Multiplex din Plaza Mall din postura de mare "i`ll be back"-er (asta fiind fan Terminator) si am ramas placut surprins. Sigur, cateva mici plot holes, mici greseli, dar m-a dat pe spate come-backul virtual al lui Schwarzi! :> Micile floricele aruncate de regizor coroborate cu efectele speciale misto fac din Terminator III un film ce merita vazut...In special cu prietenii! Awesome!

    RăspundețiȘtergere
  2. imi pare bine ca ti-a placut.
    asteptam terminator 5!:)

    RăspundețiȘtergere