vineri, 24 iulie 2009

Românii şi Internetul

In acest articol voi vorbi despre legatura puternica pe care o are Internetul cu romanii.
De ce am scris Internet cu I mare.Ei bine,pentru acest articol voi transforma Internetul dintr-o simpla unealta intr-o entitate.Acesta entitate ii schimba pe oameni.Ii transforma in hoti.
Internetul se foloseste de oameni,dar si oamenii se folosesc de Internet.
Personal,eu nu ma ocup de asemena lucruri,cu toate ca primul calculator l-am avut din al doilea an de gradinita.Cu toate ca am fost curios sa vad cum functioneaza nu l-am desfacut sa vad ce are inauntru.Am avut o retinere anume,nu eram si nu sunt genul.Il foloseam doar ca sa ma joc Timon & Pumba,Volfied,Doom II si altele..La o persoana am vazut componente scoase pe-afara si in unitate pus un pahar cu suc.In ziua de azi folosesc internetul ca sa cotrobai pe Wikipedia si Youtube.
Legatura asta s-a creat si din cauza faptului ca parintii fiind plecati la munca ii lasau pe copii in preajma calculatorului.Cu toate ca nu aveau mai mult de 7 ani.Inca de cand eram in clasa a III-a ii auzeam pe colegi : `Tu ce Pentium ai?Ce processor are?`.In ziua de azi lucrurile s-au mai linistit..zic eu.
Trecand la alta idee: de ce le place romanilor atat de mult Internetul.Pentru ca unii sunt furaciosi .Foarte multi sufera de cleptomanie virtuala.Majoritatea cazurilor pot fi tratate si ulterior vindecate,dar altele sunt mult mai grave si nu exista niciun leac in afara de puscarie.
Cu totii downloadam de pe Internet.Ce e rau in asta?Aparent nimic.`Dam jos` un film sau un album nou aparut,nerabdatori sa vedem care e treaba.Nu ne gandim la echipa de productie care a muncit din greu un an,doi,poate mai multi ca sa realizeze ceea ce noi putem lua in mai putin de cateva ore.Acest lucru are loc si din cauza mediului in care traim.In cazul meu va informez ca nu mai exista cinematograf in Petrosani.In ultimele sale zile foarte putini oameni il mai vizitau.Eu eram unul dintre ei.Pe Internet se gaseau filme noi cu mult timp inainte ca acestea sa poata ajunge si la noi intre coline.De asemenea,CD-uri noi apar tot mai rar si sunt scumpe.
Downloadatul e neinsemnat in comparative cu ceea ce va voi prezenta in continuare.Poate fi trecut usor cu vederea atunci cand vine vorba despre fraude si furturi via Internet.
De cate ori nu am auzit de site-uri fantoma ale unor banci sau de site-uri de cumparaturi unde oamenii,fara sa banuiasca absolute nimic,isi introduceau datele si mai ales codurile/parolele,iar apoi se trezeau fara nici un ban ramas in cont.
Am mai auzit si de nano-camere de filmat plasate deasupra tastaturii unui bancomat,dispozitive ascunse chiar in bancomat,acestea urmand sa retina datele,de asemenea bancomate fantoma si multe altele.
Legat de romani,de cate ori am auzit ca ar fi hack-uit pagini web importante sau ca au reusit sa intre in baza de date NASA.Cu siguranta macar o persoana care a citit asta va cauta pe gugăl sa vada daca e adevarat sau nu.
Din pacate se pare ca nu mai putem avea incredere nici in cele mai rudimentare lucruri legate de tehnologie.Romanului ii merge minte.De cele mai multe ori la lucruri rele,care sa il ajute sa faca bani cat mai repede.Si cat mai multi.
Exista site-uri de unde poti scoate bani in urma numarului de accesari pe care il are profilul tau.De cateva ori am nimerit in urma unui click pe site-uri cu urmatorul mesaj: `L-ai ajutat pe X cu 1 $.El mai are de strans [o suma] ca sa poata castiga [un produs]`.Astea sunt tot copilarisme,[suma] fiind exagerat de mare.Nu are cum sa stranga mii de accesari de la utilizatori unici ca sa poata castiga.Sau va reusi cumva sa o fenteze si pe asta.
Un coleg de-al meu si-a facut cont un site foarte putin asemanator cu acesta.Cred ca era un fel de bursa online.Baga o suma de bani,aceasta urmand sa creasca.De asemenea putea strange bani si de pe urma vizitatorilor unici care si-ar fi creat cont dupa ce au intrat pe al lui.Vorbea la un moment dat de un tip care i-ar fi dat pin-ul de la card,daca am inteles eu bine. Nu stiu daca l-ar fi ajutat cu ceva.A,mi-am amintit.Colegul i-a dat seria contului sau,ca sa ii poata vira bani.Tipul i-ar fi trimis 10 euro ca sa il bage si e el in acest joc.
Ce o fi facut oare baiatu` care a primit banii?Normal ca s-a dus sa ii scoata.Asa a fraierit el prima persoana prin intermediul Internetului.Cine stie cate or mai fi urmat.Oricum,daca a trecut la lucruri mult mai grave sper sa intre mascatii peste el si sa il rezolve.
Avand in vedere ca in acest articol nu am vorbit doar despre romani si Internet probabil va ganditi de ce nu l-am denumit `Românii şi Cibernetica`,`Românii şi Calculatorul`,`Românii şi Tehnologia`.Cred ca titlul ales este destul de sugestiv.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu